Editare În 4 Pași În Adobe Lightroom: Filtru Radial Îți Schimbă Fotografia Radical!

Editarea fotografiilor în Adobe Lightroom se poate face sumar, sau elaborat în funcție de nevoi.

Oferta Zilei Expiră Vineri Ora 23:59 !!!

Una dintre cele mai rapide metode de a îmbunătății o fotografie este să folosești filtru radial.

Merge excelent pe o suită largă de subiecte precum:

  • fotografia de portret – pentru scoaterea în evidență a ochilor (irish enchance), pentru scoaterea în evidență prin luminare a chipului
  • fotografia florilor
  • fotografia insectelor
  • într-un cuvânt fotografia subiectelor singulare (obiecte, portrete, grupuri restrânse).

4 Pași Pentru O Editare Reușită Și Rapidă În Adobe Lightroom Folosind Filtrul Radial (Shift+M)

Am ales o fotografie cu floarea „nu mă uita”. Iată cum arată direct din aparat fișierul RAW.

Ideal ar fi fost să mă apropii mai mult un pic, dar obiectivul nu mi-a permis. Era clar că trebuie să fac o decupare în post procesare (crop).

Pasul 1 – Ajustarea Compoziției

Am ajustat compoziția pe orizontală de această dată.

Având în vedere că nu am un cer (și deci orizont), este clar că pot învârti fotografia precum doresc pentru a obține compoziția dorită. Vezi exemplul de mai jos.

Pasul 2 – Ajustarea Culorilor, Contrastului, Expunerii În Panoul “Basic”

Precum se observă în captura de ecran de mai sus, am ajustat următoarele

  • Expousre +0.51
  • Contrast +29
  • Highlights -56  – am recuperat detaliile din zonele cu luminozitate mare – fiind soare lumina reflectată era puternică)
  • Whites +41 – acest slider mă ajută să intensific albul din fotografie care scade în intensitate când recuperez detaliile din zonele luminoase (highlights)
  • Shadows +48 – am recuperat detaliile din zonele umbroase
  • Blacks -40 – am intensificat negrul pentru un spor de contrast

Observă că Highlights și Whites sunt setate în sens opus, precum și Shadows și Blacks – această procedură mă ajută să păstrez contrastul în fotografie!

  • Clarity +10 – această setare este cu dus și întors pentru portrete și flori. Ca regulă de bază nu depăși +30 pentru o fotografie vizualizată normal – pentru fotografiile foarte mici tip instagram / thumbnail îți recomand o claritate mai exagerată pentru a ieși mai bine în evidență!
  • Dehaze – adaugă sau scoate „ceața” adăugând un spor de claritate – în cazul de față nu a fost nevoie
  • Vibrance și Saturation: am optat pentru +29 și +18 în cazul de față. Depinde de monitor și de gustul personal. Ce trebuie să reții este că „slider-ul” „vibrance” intensifică culorile punând accent mai puțin pe galben/roșu/portocaliu – pentru a proteja tonurile de piele, iar „slider-ul Saturation” pune accente și pe acele culori, dar mai puțin accent pe albastru. Deci trebuie să le folosești pe ambele. Pentru un potret vei folosi în special „slider-ul Vibrance” !

Am mai adăugat claritate a imaginii în panoul „Detail”.

Iată rezultatul fără filtru radial

Este un rezultat bunicel, doar că separarea între floare și fundal nu este foarte puternică! Se poate obține mai mult! Și aici intră în joc filtrul radial.

Pasul 3 – Aplicarea Filtrului Radial Pe Floare

Pentru a scoate floarea în evidență am aplicat un filtru radial pe ea (scurtătura Shift+M).

Am ajustat următoarele:

  • Contrast
  • Highlights (am mai scăzut reflexia luminii care aproape ardea floarea)
  • Clarity și Dehaze pentru un spor de claritate

Pasul 4 – Aplicarea Filtrului Radial Pe Fundal

Următorul pas acum este să aplic un filtru radial pe fundal! Pentru aceasta debifezi căsuța „inverse” sau apeși tasta apostrof.

Ajustările pe care le-am făcut sunt subtile și se pot observa mai atent în captura de ecran de mai jos. Puteam face ajustările mai dramtic un pic, dar tot secretul este să nu nimerești într-o zonă în care fotografia strigă în gura mare „sunt editată!”.

Am ajustat:

  • Exposure -0.25 pentru a scădea expunerea pe fndal
  • Contrastul  -29 – pentru a nu avea un contrast puternic între zonele luminoase și cele întunecate care să distragă de la subiect
  • Highlights – l-am scăzut la maxim – ochiul este atras de lumină, iar zonele luminoase puternic din fundal distrag
  • Blacks -8  – pentru a mai întuneca un pic fundalul
  • Clarity -56 – pentru a estompa fundalul (astfel am redus efectul de clarity pe care l-am dat pe toată fotografia la început)

Observă mai jos difențele subtile în măsura în care compresia și ecranul ți le permite.

De aceea aceste modificări vor diferi în funcție de mediul de vizualizare a imaginii cât și de mărimea ei. Pentru fotografii vizualizate pe ecrane mici aș întuneca mai mult fundalul.

Ca regulă de bază diferența de luminozitate poate fi de 1 stop între subiect și fundal pentru o fotografie ca cea de mai sus,. Dar bineînțeles în funcție de subiect, compoziție, situație, diferențele pot să fie majore – depinde ce dorești să obții.

Concluzii La Editarea În Adobe Lightroom Cu Filtrul Radial

Înainte de orice iată rezultatul final.

Ce urmărim cu această tehnică?

  • scoaterea subiectului în evidență prin (primul filtru radial) :
    • luminare
    • saturație
    • claritate
    • contrast
  • estomparea fundalului prin (al doilea filtru radial):
    • întunecare (scăderea luminozității)
    • neclaritate
    • contrast scăzut
    • eventual ușoară desaturare

Cu ce te ajută efectiv această tehnică? Te ajută să obții o separare mai clară de fundal a subiectului tău prin contrast, culoare, luminozitate – și astfel subiectul va ieși mai bine în evidență!

Filtrele radiale sunt foarte des folosite pentru că-ți oferă o ajustare rapidă în foarte multe situații. Tot ce ai de făcut este să creezi două filtre radiale „opuse” ca setări și vei obține contrast puternic.

Mai pot fi folosite pentru a obține o vinietare, sau pentru a lumina / întuneca anumite zone dintr-o fotografie. De exemplu într-un peisaj, poți folosi un filtru radial pe un copac, o casă, un vârf de munte pentru a-l scoate în evidență! Sau poți folosi tehnica dodge&burn cu pensula, care este un pic mai consumatoare de timp!

De Final, Îți Recomand Cursul Video Online Adobe Lightroom Pentru Editarea Fotografiilor?

Am ramas surprins de calitatea cursului incepand de felul in care l-ati structurat si pana la cele mai mici detalii referitor la lucrul in acest program de editare.

Nu pot decat sa va felicit si sa spun ca este un curs care se adreseaza perfect celor care doresc sa invete sa faca fotografii si sa poata sa faca si post-procesare.